آموزش مبحث نهم (طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه) ویژه آزمون محاسبات

توسعه پیوسته طرح های عمرانی و حجم بزرگ سرمایه های دولتی و خصوصی که هر سال در کشور برای انجام عملیات ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، اهمیت تدوین، بروزرسانی و ترویج مقررات ملی ساختمان را به وضوح نمایان می سازد. با توجه به تلاش جدی دفتر امور مقررات ملی ساختمان در جهت بازنگری و به روزرسانی مباحث، کمیته مرتبط با مبحث نهم، آخرین ویرایش مبحث در سال  1399 را در اختیار مهندسان محترم قرار داد.

فیلم مبحث نهم مقررات ملی “طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه” یک زمینه گسترده ؛ شامل اصول مهندسی، تجربیات علمی، و آخرین دستاوردهای فناوری در حوزه سازه های بتنی می باشد. همچنین، به دلیل تغییرات و به روزرسانی های متداول در این زمینه، آشنایی با آخرین تحولات و استانداردها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

ویژگی های دوره آموزش مبحث نهم “طرح و اجرای ساختمان ها بتن آرمه” ویژه آزمون محاسبات

دغدغه اساسی مهندسین عمران، عدم موفقیت در آزمون محاسبات است. دریافت پروانه محاسبات، از ارزشمندترین پروانه‌های نظام مهندسی است. گستردگی و پیچیدگی آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان، محدودیت زمان و مفهومی نبودن سوالات در دوران‌های گذشته، موجب افزایش چالش آزمون محاسبات شده است. منبع اصلی موفقیت در این آزمون، مطالعه دقیق مبحث نهم (طرح و اجرای ساختمان‌های بتن آرمه) می‌باشد. با بیشترین تعداد سوالات (15 الی 17 سوال)، آزمون محاسبات به درک مفهومی مطالب نیاز دارد و تست زنی مداوم و متناسب با هر قسمت آن ضروری است.

فیلم آموزش مبحث نهم سازه های بتنی برای تمامی داوطلبین آزمون های نظام مهندسی، طراحان سازه، مهندسین عمران و تمامی علاقه مندان به حوزه محاسبات سازه مناسب میباشد.

مبحث‌ نهم مقررات‌ ملی‌ ساختمان‌ با عنوان طرح‌ و اجرای ساختمان های بتن آرمه، بخشی از مدارک‌ فنی ساختمانی شمرده می شود و شامل ضوابطی به منظور طراحی‌ ، اجرا‌ و نگهداری‌ ساختمان‌ می باشد. مقررات‌ ملی‌ ساختمان‌ دارای اصول‌ مشترک و متحدالشکل‌ در کشور‌ بوده است و رعایت‌ ضوابط آنها ملزم الاجرا خواهد بود.

در کلاس آنلاین مبحث 9 محاسبات “طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه” موسسه همگام عمران با استفاده از آخرین ویرایش مبحث بندهای آیین نامه به صورت مفهومی توضیح داده شده و با تفسیر سوالات آزمون های نظام مهندسی مبحث نهم محاسبات در مدت زمان 47 ساعت در 24 جلسه به آمادگی کامل متقاضیان میپردازد و مسیر قبولی در آزمون محاسبات را هموار می کند.

دوره آمادگی آزمون محاسبات طی یک برنامه جامع و اصولی توسط یکی از مجرب ترین اساتید کشور برگزار میگردد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تدریس کلیه مباحث مورد نیاز مبحث 9 طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه برای آزمون محاسبات
  • آموزش کلیه نکات کاربردی و تکنیک های تست زنی در کمترین زمان
  • آموزش صفر تا صد کلیه مفاهیم بر اساس آخرین ویرایش طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه
  • مرور و بررسی تست سوالات مبحث 9 استفاده شده در آزمون های گذشته محاسبات نظام مهندسی عمران
  • امکان مشاهده مجدد کلاس های برگزار شده فیلم مبحث نهم محاسبات
  • پشتیبانی کامل دوره و رفع اشکال داوطلبان تا روز برگزاری آزمون

اهمیت دوره مبحث نهم

مبحث نهم طرح و اجرای ساختمان‌های بتن‌آرمه در حوزه مهندسی عمران به مسائل و مقررات مرتبط با طراحی و اجرای سازه‌هایی اشاره دارد که از بتن مسلح (بتن آرمه) تشکیل شده‌اند.

مهمترین نکات و مباحث مرتبط با مبحث نهم مقررات ملی عبارتند از :

  • اطلاعات و ضوابط مرتبط با ساختمان‌ها و اجرای سازه‌هایی که از بتن آرمه ساخته شده‌اند
  • طراحی و اجرای بهینه‌ سازه‌های بتنی
  • محاسبه بارها (بار مرده، بار زنده، بار باد، بار زلزله و …) ، ترکیب این بارها، و تعیین ظرفیت باربری قطعات مختلف سازه
  • بررسی اثرات واژگونی، لغزش و بالارانش سازه‌های بتن‌آرمه و محاسبه و مقاوم سازی سازی در برابر این اثرات
  • انواع تحلیل‌ ، آنالیز خطی و غیرخطی ، تحلیل‌های زمان-تاریخچه
  • مراحل طراحی سازه‌های بتن آرمه با استفاده از آیین‌نامه بتن ایران
  • توسعه مداوم طرح‌ها و مرور و به‌روزرسانی مقررات ملّی ساختمان برای سازگاری با شرایط جدید و فناوری‌های نوین در زمینه سازه های بتنی
پشتیبانی و مشاوره در زمینه آزمون‌های نظام مهندسی عمران و مبحث 9 مقررات ملی ساختمان
برای دستیابی به تحلیل، طراحی، و اجرای صحیح ساختمان‌ها، لازم است که مهندسان عمران با تجربه و تخصص مرتبط در این زمینه فعالیت کنند در کنار تجربه، افزایش دانش و آگاهی از آخرین مقررات و تکنولوژی‌ها نیز بسیار حائز اهمیت است ورود به دنیای حرفه‌ای مهندسی عمران نیازمند گذراندن آزمون‌های مختلف است که بر اساس مباحث مقررات ملی ساختمان برگزار می‌شوند قبولی در این آزمون‌ها برای مهندسان عمران در حوزه‌های طراحی، محاسبات، نظارت، و اجرا ضروری است.

سرفصل‌های فیلم آموزشی مبحث نهم آزمون محاسبات نظام مهندسی

در فیلم های مبحث 9 محاسبات ابتدا به معرفی جزئیات دوره آمادگی آزمون محاسبات پرداخته می‌شود. محتوا و اهداف دوره به طور کامل معرفی شده و انتظارات از شرکت‌کنندگان به دقت تشریح می‌شود. همچنین، نکات کلیدی برای موفقیت در آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات به اشتراک گذاشته می‌شود تا شرکت‌کنندگان بتوانند با دقت بیشتری به مطالب دوره توجه کنند. در ادامه، بند دوم به برنامه‌ریزی و بودجه‌بندی برای حل سوالات مبحث 9 به کار برده شده در آزمون محاسبات می‌پردازد. شرکت‌کنندگان با روشی سازمان یافته و منطبق با فصل‌های مبحث نهم سازه های بتنی آشنا می‌شوند. این برنامه‌ریزی شامل ارائه راهنمایی برای حل سوالات بر اساس هر فصل است تا شرکت‌کنندگان بتوانند زمان و توانایی‌های خود را برای مطالعه و حل سوالات بهینه‌سازی کنند.

سوالات متداول

1. من تنها به بخشی از آموزش فیلم مبحث 9 محاسبات نیاز دارم، امکان تهیه آن هست؟

خیر، از آنجایی که مطالب کل دوره پیوستگی دارد باید تمام آموزش ها را از اول تا انتها دنبال نمایید تا به نتیجه برسید. قطعا در هر بخش نکاتی وجود دارد که به علم شما افزوده خواهد کرد.

2. این دوره آموزشی بر اساس کدام ویرایش مبحث نهم مقررات ملی ساختمان تهیه شده است؟

این آموزش بر اساس مبحث نهم مقررات ملی ویرایش 99 تهیه شده است.

3. تا چه مدت میتوانم فیلم آموزشی مبحث نهم محاسبات را نگاه کنم؟

شما بعد از خرید این دوره فیلم های آموزشی مبحث نهم مقررات ملی ساختمان (طرح و اجرای ساختمان های بتن آرمه ) را میتوانید بدون محدودیت زمانی و مکانی تماشا کنید.

4. استاد این دوره چه کسی است؟

آقای مهندس مسعود فیروزی، کارشناس ارشد سازه از دانشگاه علم و صنعت؛ دارای صلاحیت نظارت، محاسبه و اجرا؛ کارشناس رسمی دادگستری در رشته راه و ساختمان؛ ایشان کتاب های متعددی درزمینه آزمون های نظام مهندسی و کارشناس رسمی دادگستری گردآوری کرده است.

بیشتر بخوانید

ویژه آزمون محاسبات

مبحث 9

آمادگی آزمون محاسبات
نظام مهندسی عمران

سال 0 +
سابقه برگزاری دوره های آموزشی
ساعت 0 +
برگزاری دوره های آمادگی آزمون
نفر 0 +
شرکت کننده در دوره های آمادگی آزمون
0 %
تضمین یادگیری

دوره های آموزشی همگام عمران