آموزش مبحث دهم (طرح و اجرای ساختمان های فولادی)

مقررات ملی ساختمان، یک مجموعه از ضوابط فنی، اجرایی، و حقوقی است که برای رعایت در طراحی، نظارت، و اجرای عملیات ساختمانی، از جمله تخریب، نوسازی، توسعه ساختمان، تعمیر و مرمت اساسی، تغییر کاربری، و بهره‌برداری از ساختمانها ایجاد شده است. این مقررات به منظور تضمین ایمنی، بهره‌وری مناسب، آسایش، بهداشت، و صرفه‌جویی اقتصادی برای فرد و جامعه تدوین شده است.

در طول برنامه‌ریزی‌های انجام شده از سال ۱۳۸۷ تاکنون، توجه ویژه به تدوین و بازنگری مباحث مقررات ملی ساختمان با هدف ارتقاء کیفیت ساخت و سازها و هماهنگی با علوم فنی-مهندسی جهان شده است. باید تأکید کرد که شهرداری‌ها به عنوان دستگاه مسئول عهده‌دار کنترل ساخت و ساز در شهرها، مسئولیت اصلی رعایت مقررات ملی ساختمان را دارند و باید با همکاری سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، سازمان ملی استاندارد ایران، و استفاده از کمک تشکل‌های حرفه‌ای، به ترغیب و تشویق به استفاده از روش‌های نوین ساخت و حفاظت از طرح‌های بالادستی شهری در این زمینه اقدام کنند.

مبحث دهم از مقررات ملی ساختمان، تحت عنوان “طرح و اجرای ساختمان‌های فولادی“، یکی از بخش‌های اساسی و جدا نشدنی از فصل‌های مقررات ساختمانی کشور می‌باشد. این بخش به طراحی، اجرا، و کنترل عملیات مرتبط با ساختمان‌های فولادی در رشته عمران می‌پردازد و در آن، الزامات و دستورالعمل‌های لازم برای مراحل مختلف اجرای یک ساختمان، از جمله طراحی، ساخت، نصب، و بهره‌برداری، مورد توجه قرار می‌گیرد.

ویژگی های دوره آموزش مبحث دهم ، طرح و اجرای ساختمان های فولادی

برای آمادگی در آزمون محاسبات عمران و پاسخگویی به سوالات مبحث دهم به عنوان یکی از منابع اصلی این آزمون، بایستی یک سری پیش نیاز ها و مهارت ها در خصوص مبانی طراحی سازه ، اصول تحلیل ، شناخت علائم و مشخصات مصالح فولادی ، ضوابط طراحی لرزه ای ، الزامات تحلیل و طراحی برای تامین پایداری ، نیروی کششی و فشاری ، طراحی المان ها برای تحمل خمش و برش و دانش بهره برداری در تحلیل و طراحی را داشته باشید. در دوره آمادگی آزمون محاسبات همگام عمران، مبحث دهم “طرح و اجرای ساختمان های فولادی” به عنوان یکی از مباحث مهم و تاثیر گذار با استفاده از آخرین ویرایش این مبحث (1401) مورد توجه ویژه قرار گرفته و کلیه بندهای مرتبط با آزمون محاسبات به صورت کاملا مفهومی شرح داده می شود و کلیه سوالات ادوار گذشته به صورت تشریحی حل می شود. دوره آموزش مبحث دهم ویژه آزمون محاسبات عمران بیش از 44 ساعت آموزش مفهومی و حل تشریحی سوالات ادوار گذشته را شامل می شود و به آمادگی کامل داوطلبین عزیز برای پاسخگویی به سوالات مبحث 10 در آزمون محاسبات عمران کمک بسیار بزرگی می کند.

فیلم مبحث 10 طرح و اجرای ساختمان های فولادی ویژه آزمون محاسبات عمران طی یک برنامه جامع و اصولی توسط مهندس مسعود فیروزی یکی از مجرب ترین اساتید کشور برگزار میگردد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

تدریس و تشریح بندهای مبحث دهم مقررات ملی ساختمان ایران در راستای آزمون محاسبات عمران

  • بررسی و شناسایی نکات طلایی مبحث 10 مقررات ملی ساختمان
  • آموزش نکات کلیدی تست زنی و مدیریت زمان
  • مرور و بررسی آزمون های دوره قبل مبحث دهم
  • تشریح مطالب در قالب سوال تالیفی با فیلم مبحث 10 محاسبات
  • بودجه بندی دقیق سوالات آزمون طرح و اجرای ساختمان های فولادی
  • دسترسی به اساتید و مشاوران برتر جهت پرسش و پاسخ
دوره آموزشی مبحث 10 آزمون محاسبات همگام عمران با ویژگی‌های متنوع، یک فرصت عالی برای یادگیری اثربخش مفاهیم طرح و اجرای ساختمان های فولادی و افزایش اعتماد به نفس در حل مسائل مرتبط با این حوزه در آزمون محاسبات عمران را فراهم می‌آورد.

جایگاه این مبحث در رشته عمران کجاست؟

به طور کلی، در حوزه طراحی، ساخت و نصب اسکلت فلزی در ساخت و ساز شهری، مبحث ۱۰ نقش بسیار حیاتی ایفا می‌کند. این مبحث در هر مرحله از پروژه، از طراحی تا نصب، مشخصات و الزامات خاصی را ارائه کرده و توضیح داده است.

از این رو، همه افراد مشغول به کار در حوزه ساخت و ساز شهری، از جمله مهندسان ناظر و مجریان، کارگاه‌های ساخت اسکلت و تجهیزات نصب اسکلت باید این موارد را رعایت کنند.

تصمیم به ممنوعیت ساخت اسکلت فلزی در محل پروژه، یکی از مزایای این مبحث در عملیات ساخت و ساز شهری است. این تصمیم جلوی ساخت اسکلت با وسایل و تجهیزات کم کیفیت را می‌گیرد که عموماً به مشکلاتی از نظر دقت و کیفیت منجر می‌شود.

سوالات متداول

1. آزمون محاسبات عمران چه زمانی برگزار می شود؟

آزمون های نظام مهندسی عمران ، معمولا سه بار در سال برگزار می شوند که میتوانید جهت اطلاع از زمان دقیق آزمون از طریق مشاوران همگام عمران اطلاعات تکمیلی را دریافت نمایید.

2. چه کسانی میتوانند در دوره مبحث دهم شرکت کنند؟

افرادی که در آزمون محاسبات نمره قبولی را کسب نمایند می‌توانند در طراحی و اجرای ساختمان‌های فولادی با کیفیت و ایمنی فعالیت کنند. در ادامه برخی از افراد و گروه‌هایی که این آزمون برای آن‌ها مفید است لیست شده اند :

  • مهندسان عمران که تخصص خود را در زمینه سازه‌ها و ساختمان‌ها به ویژه ساختمان‌های فولادی توسعه داده‌اند
  • افرادی که در زمینه مهندسی مکانیک با تمرکز بر سازه‌های فلزی و فولادی فعالیت می‌کنند
  • افراد آشنا با خصوصیات مختلف فولاد و مصالح ساختمانی مورد استفاده در ساختمان‌های فولادی
  • نقاشان صنعتی با دانش در زمینه طلاء، رنگ‌آمیزی و پوشش سطوح فولادی
  • افراد آگاه از اصول ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در ساختمان‌های فولادیTop of Form
3. ویژگی های دوره آمادگی آزمون محاسبات عمران موسسه همگام عمران چیست؟

فیلم مبحث 10 طرح و اجرای ساختمان های فولادی ویژه آزمون محاسبات عمران طی یک برنامه جامع و اصولی توسط مهندس مسعود فیروزی یکی از مجرب ترین اساتید کشور برگزار میگردد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تدریس و تشریح بندهای مبحث دهم مقررات ملی ساختمان ایران در راستای آزمون محاسبات عمران
  • بررسی و شناسایی نکات طلایی مبحث 10 مقررات ملی ساختمان
  • آموزش نکات کلیدی تست زنی و مدیریت زمان
  • مرور و بررسی آزمون های دوره قبل مبحث دهم
  • تشریح مطالب در قالب سوال تالیفی در فیلم مبحث 10 محاسبات
  • بودجه بندی دقیق سوالات آزمون طرح و اجرای ساختمان های فولادی
  • دسترسی به اساتید و مشاوران برتر جهت پرسش و پاسخ
4. ثبت نام دوره آموزشی مبحث دهم ویژه آزمون محاسبات به چه صورتی است؟

برای کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت نام در دوره مبحث 10می توانید از طریق سه روش زیر اقدام نمایید.

روش اول: ثبت نام اینترنتی از طریق سایت موسسه به آدرس http://www.hamgamomran.ir

روش دوم: ثبت نام مجازی از طریق تلگرام، ایتا، واتساپ و ارسال پیام به شماره 09154225984 یا آیدی @Hamgam_omran

روش سوم: ثبت نام تلفنی از طریق تماس با شماره 05191011260 داخلی 1

5. مدرس دوره مبحث 10 چه کسی است؟

مدرس دوره آموزشی مبحث دهم ویژه آزمون محاسبات عمران مهندس مسعود فیروزی یکی از مجرب ترین اساتید کشور در زمینه آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات هستند. مهندس مسعود فیروزی دارای مدرک کارشناسی ارشد سازه از دانشگاه علم و صنعت ایران هستند و از سال 1395 به صورت تخصصی و ویژه در زمینه آزمون نظام مهندسی عمران فعالیت دارند و علاوه بر تدریس دوره های متعدد آمادگی آزمون محاسبات عمران و همچنین دوره های آمادگی آزمون محاسبات عمران، سابقه تالیف کتب متعدد جهت آمادگی آزمون نظام مهندسی عمران محاسبات را دارند.

بیشتر بخوانید

ویژه آزمون محاسبات

مبحث 10 ویرایش 1401

آمادگی آزمون محاسبات
نظام مهندسی عمران

سال 0 +
سابقه برگزاری دوره های آموزشی
ساعت 0 +
برگزاری دوره های آمادگی آزمون
نفر 0 +
شرکت کننده در دوره های آمادگی آزمون
0 %
تضمین یادگیری

دوره های آموزشی همگام عمران